luni, 25 ianuarie 2016

Inserarea şi formatarea tabelelor într-un document, operaţii în tabele - TIC

Inserarea unui tabel
  1. meniul Table – opţiunea Insert – opţiunea Table
-    se introduce numărul de coloane şi linii
-    în caseta Fixed column width (Lăţime fixă a coloanei) se stabileşte lăţimea tabelului.
-    butonul AutoFormat permite alegerea unui format prestabilit pentru tabel: chenare, efecte
de umbrire, culori, dimensiuni.

Lucrul în tabel
  • Selectarea unei linii (coloane) se face prin poziţionarea cursorului în dreptul liniei (coloanei), iar când acesta se transformă în săgeată se face clic pe aceasta.
  • Selectarea se poate face şi din meniul Table – opţiunea Select
    - Table – selectează tabelul
    - Row – selectează linia în care e poziţionat cursorul
    - Column – selectează coloana în care e poziţionat cursorul
    - Cell – selectează celula în care e poziţionat cursorul
Operaţii în tabel
Meniul Table - opţiunile:
  • Insert – adaugă o coloană la stânga sau la dreapta , o linie deasupra sau sub o celulă , faţă de poziţia cursorului în tabel.
  • Delete – şterge tabelul, liniile, coloanele şi celulele selectate.
  • Merge Cells – îmbină celulele selectate
  • Split Cells – împarte în celule
  • Table AutoFormat – permite formatarea prestabilită a unui tabel
  • AutoFit (Potrivire automată) – adaptează dimensiunile elementelor unui tabel
  • Heading Rows Repeat – permite repetarea capului de tabel pe fiecare pagină nouă ocupată de
    tabel.
  • Convert – realizează transformarea unui text selectat în tabel şi invers.
  • Sort – se sortează pe coloane datele din tabel, crescător sau descrescător, după maxim trei
    coloane
  • Formula – permite efectuarea unor calcule în tabel
  • Table Properties – permite stabilirea proprietăţilor unui tabel:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu